Colinda's Missie 67

30 april 2019 - Tubmanburg, Liberia

Lieve allemaal,  Hier weer een nieuw verhaal over mijn leven in Liberia.  Het is op dit moment erg druk. Veel lopende activiteiten welke mijn aandacht vragen. Zoals ik de vorige keer geschreven heb is het Ma-Hawa project gestart. Dit houdt in dat ik regelmatig in Monrovia moet zijn voor besprekingen over het verloop van het project.  Maar vooral wat mijn rol is en wat is de rol van WHH.  Het werken voor een grote NGO is totaal anders dan het werken als leken missionaris.  Het werken als leken missionaris is vrij, je bent niet gebonden aan opgelegde regels, het  schrijven van uitgebreide rapportage en het bijhouden van een budget. WHH stelt veel geld beschikbaar voor dit projec; De voeding die maandelijks  uitgegeven word is erg duur, het transport en alle zaken om het project te runnen.  En alles moet natuurlijk verantwoord worden. Dus van alles wat ik doe, wat ik koop of wat geregeld moet worden, moet worden beschreven en bijgehouden worden, en moet ik bonnetjes bewaren en of laten tekenen.  Dus nu loop ik rond met een zware tas, welke receipt boekjes bevat, stempelkussen voor de handtekening (sommige caretakers kunnen niet schrijven) stempel, plaksel, schrijfblokken en van alles wat nodig is om alles goed bij te houden. De eerste maand is goed afgerond, We hebben besproken wat nodig is voor de komende maand.  We kwamen erachter dat de plastic zakken niet sterk genoeg waren voor al het eten, dus hebben we shopping bags gekocht, ook thermosflessen, omdat de kinderen gedurende de hele dag (zeven keer per dag) gevoed moeten worden. Hier koken de mensen op houtskool,  dus word er veel gevraagd van een caretaker, om zeven maal per dag het vuur aan te steken voor heet water voor het kindje. Zo, gedurende het uitdelen van de pakketten, kwamen we achter bepaalde dingen die we moeten veranderen of aanpassen. Het is intensief en veel werk, maar super mooi om te doen,  voor sommige kinderen is dit levensreddend. Vanaf juni ga ik trainingen verzorgen voor de county  health workers. Zij worden dan opgeleid in het trainen van de caretakers. We krijgen hiervoor professioneel materiaal van UNICEF en Concern. Dit lijkt mij super mooi om te mogen doen, samen.met mijn team dit project echt op een professionele wijze op te zetten, zodat het voor langere tijd door kan gaan, ook als ik er niet meer ben. Zo ontzettend mooi om dit werk te mogen doen. Naast het opstarten van het Ma-Hawa project,  ben ik ook nog bezig met de Beach Boys in Monrovia.  De Little Smile foundation wil graag dat wij hier gaan zoeken naar of een boarding school,  of een shelter voor de jongens, welke serieus zijn om naar school te gaan.  Dit is niet makkelijk,  vooral omdat ik niet in Monrovia woon, en niet de juiste connecties heb. Maar de vraag heb ik uitgezet bij vrienden die wel in Monrovia wonen en hopelijk de juiste of goede connecties hebben Ondertussen bezoek ik de jongens regelmatig op maandag, om hen te stimuleren naar het ziekenhuis te gaan, waar ze counseling krijgen en begeleiding in het afkicken, en om te laten zien dat ze wíllen veranderen en bereid zijn om van de drugs af te komen.  Dit is nog niet echt succesvol maar dat komt, dat geloof ik zeker. Alles moet uitgezocht worden, en omdat ik dus op afstand zit, heb ik minder tijd hier regelmatig aan te werken. Maar we zijn ermee bezig en hopen dat we de juiste contactpersonen hebben gevonden welke ons helpen in het proces. Ook Mommaluv baby vraagt veel van mijn tijd. Zwangere vrouwen blijven komen en hopen op ondersteuning.  Op dit moment heb ik denk ik meer dan 25 vrouwen op de lijst staan, welke allemaal geaccepteerd zijn door Mommaluv.  Dus ook, als zij bevallen zijn, daar erg druk mee, om hen  te voorzien van een kraampakket.  Al met al veel drukte,  maar erg mooie "projecten" die lopen, die mijn aandacht nodig hebben en die mij blij maken. Dit geeft werkelijk voldoening in mijn leven hier in Liberia.  Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen in de verschillende 'projecten". Jullie kunnen mij blijven volgen en ondersteunen met een mailtje, in gebed of met een donatie: Bresillac Foundation NL 12 ABNA 0400614030 Creditnummer 2478 Ondersteuning in mijn projecten. Creditnummer 2477 Ondersteuning in mijn werk. Ovv C.L.E. Janssen. Lieve en warme groet, Colinda, Tubmanburg - Bomi county

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellie:
    30 april 2019
    Bedankt voor je verslag. Mooi om te lezen wat je allemaal voor goeds doet. En je leert veel op deze manier. 💐🌺🥀🌷🌹🌾. Een bosje bloemen voor jou.
  2. Janssen:
    Lieve Ellie,
    Dit berichtje brengt een lach op mijn gezicht.
    Dank je wel voor die bloemen ♡
  3. Annette:
    30 april 2019
    Heel fijn om weer wat van je te horen lieverd. Ook dat het zo fijn loopt en het je zo mooi bezig houdt en blij maakt Maar zeker de voldoening geeft Meer als ooit als ik het zo lees
    Ga zo door en heel veel succes Liefs en dikke knuffel 💋😍❤