Colinda's Missie 81

4 februari 2021 - Tubmanburg, Liberia

Lieve allemaal,

Hier weer een nieuw verhaal over mijn leven in Liberia.Het nieuwe jaar heeft haar intrede gedaan, een  nieuw jaar vol nieuwe wensen, uitdagingen en avonturen.Ook de OLA zusters hebben hun intrede gedaan in Bomi county. Iets waar ik ontzettend blij mee ben.In overleg met moeder overste, gaan we kijken naar de mogelijkheden voor overname van mijn werkzaamheden, door één van de vier zusters, die gezonden zijn.Als ik in vogelvlucht mijn werkzaamheden benoem, voel ik me trots op wat ik hier bereikt en opgezet heb.Mooie, kleine projecten die impact hebben op de mensen om mij heen. Vaak, denk ik dat ik niet veel gedaan heb in de afgelopen jaren, omdat het allemaal op zichzelf staande activiteiten zijn, maar toch heb ik veel bereikt, waar ik trots op kan zijn.Het jaar waarin ik afscheid ga nemen van Liberia en een nieuwe start ga maken in Nederland.Gelukkig heb ik nog tijd om te genieten van het mooie land waarin ik vijf  jaar heb gewoond.Ook zagen wij de beelden vanuit Nederland welke ons geschokt maar vooral verdrietig maakten.Het virus wat de hele wereld in haar ban heeft, lijkt niet te stoppen.Hier in Liberia hebben ze geen CoronaZoals de mensen het hier zeggen, "Corona not here oooohhh ". Er zijn dus ook geen maatregelen getroffen,  bijna nergens worden mondmaskers gedragen en merken we weinig van het virus welke ook hier slachtoffers maakt.Ondanks dat ik aan het afronden ben, ben ik ontzettend druk met van alles en nog wat.Mommaluv helpt veel jonge moeders met een kraampakket voor hun pasgeboren baby's.Ook krijg ik veel hulp voor babies waar de moeder van overleden is, of waar de  moeder niet genoeg borstvoeding voor heeft. Dit blijft fantastisch werk, dit geeft zoveel voldoening, waardoor ik bruis van de energie.Naast alle babyliefde ben ik erg betrokken bij de zorg rondom de drugsverslaafden in Liberia. Dit bleef niet ongehoord en is zelfs op een hoger level terecht gekomen. Er zijn plannen om een rehabilitatie centrum op te zetten in Bomi county, net achter mijn huis. Hier heb ik veel interesse in en ik zou daar graag aan mee werken om dit tot een succes te maken.  Na aanleiding van mijn betrokkenheid en werkzaamheden met de Beach Boys , ben ik benaderd door de vice president Jewel Taylor. Na aanleiding van een meeting met haar ben ik samen met Gentry Taylor, founder of Agents of change  en Abdullah Kamara, director and founder of Tamma corporation en NVTI, vocational training centre, gaan kijken hoe we het rehabilitatie centrum vorm kunnen geven en hoe we het self income generating kunnen maken. Dit is zo fantastisch om te mogen doen en hierbij betrokken te mogen zijn, een kroon op mijn werken hier in Liberia. Ze zeggen vaak, alle mooie en goede dingen komen op het eind.Zo ook hier, ik ontmoet mooie en lieve mensen en krijg een rol in een ontzettend mooi project Iets wat me veel vreugde en voldoening geeft.

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen hier in Liberia

Jullie kunnen mij blijven volgen en ondersteunen met een mailtje, in gebed of met een donatie:

Bresillac FoundationNL 12 ABNA 0400614030Creditnummer 2478 ovv Colinda's Missie

Lieve en warme groet,

Colinda, Tubmanburg Bomi county ♡

1. Ellie:
    4 februari 2021
    Fijn voor je deze mooie eindfase