Colinda's Missie 63

29 november 2018 - Tubmanburg, Liberia

Lieve allemaal,

Hier weer een nieuw verhaal over mijn leven in Liberia.
Het regenseizoen is zo goed als over, dat betekent dat het nu ontzettend warm is. De zon brand op je huid, en het zweet loopt, zonder al te veel te doen, in straaltjes over je lichaam.
Wel fijn dat de wegen kunnen drogen en vrij gemaakt kunnen worden om weer te reizen.
Toch zullen mensen minder snel reizen, omdat de brandstofprijzen enorm hoog zijn.
Zoals ik al eerder schreef, de benzine is schaars op dit moment.
Maar gelukkig hebben ze de bruggen zo goed als mogelijk gerepareerd waardoor wij weer naar Massatin kunnen gaan.
Super fijn om terug te zijn, de patiënten weer te zien en alle mensen waar ik in de loop van de jaren iets voor gedaan heb. De patiënten vliegen me in de armen en knuffelen mij, zo mooi om te ervaren dat ik wel iets beteken in hun leven.
Ze hebben mij echt gemist.
De Mommaluv moeders en hun babies, maar ook nieuwe moeders welke graag ondersteuning ontvangen voor hun new born baby. Mooie ontmoetingen in de bush in Cape Mount County.
Siaka was een grote zorg voor mij, maar gelukkig gaat het redelijk goed met hem.
Hij heeft geen last meer van de ratten, Segou Joseph heeft zijn huisje schoongemaakt en de gaten dicht gemaakt.
Super fijn dat dit geen probleem meer is voor Siaka.
Al die maanden, dat ik niet bij hem ben geweest, heeft hij niets van het geld genomen, van zijn business. Hij lijdt liever dan dat hij ook maar 1 dollar pakt voor zichzelf.
Ondanks het feit dat ik hem herhaaldelijk heb gezegd dat hij het geld wél mag gebruiken voor eten of medicatie.
Maar hij doet het niet, wat hem bijzonder maakt.
Op deze momenten ben ik zo dankbaar voor de keuze die ik jaren geleden gemaakt heb.
Love my missionary job.
Het is zo grappig, dat op het moment ik aangeef dat Mommaluv weer van start gegaan is, er zwangere vrouwen komen vanuit dorpen en overal vandaan om op de lijst te komen.
Iedereen wil graag ondersteuning van Mommaluv.
Mommaluv is een begrip in Bomi en Grand cape Mount County.
De dozen voor het Mommaluv birth project, zijn naar verschillende klinieken gebracht. Hopelijk kunnen we een bijdrage leveren aan het terug dringen van het sterftecijfer van moeder en kind.
Het is een drukke periode, einde van het jaar en het droge seizoen is aangebroken dus de harvest is óók gestart. Iedereen is druk op de farm met de rijst.
Het is druk met het voorbereiden van de kerstpakketten en de komst van onze superior.
Er zijn veel dingen gaande dus met andere woorden ik ben druk.
Ook heb ik een vlucht geboekt naar Nederland, om mijn verlof te vieren en dingen "thuis" af te ronden.
Hopelijk zal het minder hectisch zijn als mijn verlof in juli en kan ik genieten van het weerzien van familie en vrienden.

Jullie kunnen mij blijven volgen en ondersteunen met een mailtje, in gebed of met een donatie:
Bresillac Foundation
NL 12 ABNA 0400614030

Creditnummer 2478 Ondersteuning in mijn projecten.
Creditnummer 2477 Ondersteuning in mijn werk.
Ovv C.L.E. Janssen.

Lieve en warme groet,

Colinda, Tubmanburg - Bomi county ♡

1. Ellie:
    29 november 2018
    Mooi om te lezen. Fijn dat je zo gewaardeerd wordt. Hopelijk een fijn verlof toegewenst