Colinda's Missie 64

4 maart 2019 - Tubmanburg, Liberia

Lieve allemaal,

Hier weer een nieuw verhaal over mijn leven in Liberia. Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie geschreven heb. Er is erg veel gebeurd de afgelopen maanden, zowel in Nederland als Liberia.  December is voor iedereen altijd een drukke maand, ook hier in Liberia.  Afronden van het jaar, veel kerkelijke activiteiten waaronder het Kerstfeest en het bezoek van onze Superior, Fr. Fachtna O'Driscoll, waar ik jullie eerder over schreef. Father O'Driscoll heeft  8 December met ons samen gevierd, de verjaardag van de SMA, maar ook de jaarlijkse pelgrimage in de shrine van Virginia. Een hele happening, en super mooi dat wij, daar als SMA, zo'n bijzondere rol mochten spelen. Fr. O'Driscoll is namelijk voorgegaan in gebed en heeft aan alle aanwezigen uitgelegd wie de SMA is. Als afsluiting zong iedereen, die aanwezig was in Virginia, een lied samen met onze General Superior father Fachtna O'Driscoll. Het waren fijne dagen samen met onze Superior, een ontzettend aardige man. Het Kerstfeest hebben we dit jaar thuis gevierd. Gewoon bij mij in de palaverhut. Ook dit jaar hebben we weer 50 Kerstpakketten uitgedeeld aan de ouderen en gehandicapten van Bomi county.  We hebben er werkelijk een feest van gemaakt, een fantastisch mooie dag waarin ik regelmatig hartverwarmende woorden heb gehoord. Hierdoor weet ik dat mijn missionaire aanwezigheid zo nodig is in dit emotioneel erg zware land. Maar ook jullie support in woord en daad blijft nodig hier in Liberia, misschien nu wel meer dan ooit. Op 5 december ben ik benadert door de country director van WHH (Welth Hunger Hilfe). Zij willen mij ondersteunen in mijn werk met kinderen die lijden aan ondervoeding.  Een geweldige kans om meer kinderen uit Bomi - en Grand Cape Mount County te kunnen helpen. Er moet  nu een voorstel geschreven worden, waarin we voeding, voor de kinderen maar ook voor de zorggevers aanvragen. In dit nieuwe project, werk ik samen met twee county health workers in Bomi en Grand Cape Mount. Een prachtig project, werk wat ik nu al doe maar uitgebreid gaat worden, iets wat hier zo hard nodig is.  Na de Kerst ben ik naar Nederland gegaan om de laatste dingen af te ronden omtrent het overlijden van mijn vader.  Samen met mijn familie, is dit op een waardige manier gebeurd, fijne, warme en emotionele momenten, maar mooi om dit nu gedaan te hebben, samrn met mijn broers.  Ook heb ik mijn verlof gevierd, mensen ontmoet welke ik in september niet gezien heb. Mooie en vooral fijne ontmoetingen, ik voel me gezegend met de wetenschap dat ik een rijk leven heb, dit door mijn ontzettend fijne, lieve vrienden in Nederland, welke mij de support geven die ik in Liberia vaak mis. Het was een ontzettend fijn verlof, helaas heb ik niet iedereen gezien die ik wou zien, dit kwam door de afspraken met verschillende organisaties. Mensen die ik echt moest ontmoeten omdat dat de vorige keer niet gelukt was. Zo heb ik Pascal, de man achter het Mommaluv birth project ontmoet en natuurlijk Mandy de founder van Mommaluv.  Wij hebben afgesproken om de pilot af te ronden als ik terug ben, en vandaar uit te kijken of Natalis doorgaat met Mommaluv birth. Tijdens onze ontmoeting heb ik duidelijk proberen te maken dat een kraampakket het verschil kan maken, in het leven van moeder en kind. Hopelijk lukt het ons de pilot succesvol af te ronden en Natalis tot ons te binden in de nabije toekomst.  Tijdens mijn verlof in september heb ik 47 dozen ingepakt om te verschepen naar Liberia. Deze zijn aangekomen en uitgezocht,  binnenkort zullen we de spullen verspreiden. Als de harvest en de voorbereidingen voor het bewerken van het land voor bij zijn, zal Korpu Jan, kleding kunnen gaan verkopen en op deze manier inkomsten creëren voor Martha en Marthaline (de gehandicapte tweeling). Zij hebben blijvend zorg nodig, een zware last voor Korpu, een krachtige vrouw die ik de wereld gun. Ook hebben we een grote hoeveelheid voetbal kleding ontvangen, deze zullen worden uitgezocht en verdeeld over verschillende community's, in Cape Mount, Bomi en Montserado county. Veel mooie activiteiten welke me bezig houden hier in Liberia. Voor nu wil ik jullie allemaal een fantastisch 2019 wensen (weet dat het een beetje laat is), en natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van alles wat hier in Liberia gebeurt  Jullie kunnen mij blijven volgen en ondersteunen met een mailtje, in gebed of met een donatie: Bresillac Foundation NL 12 ABNA 0400614030 Creditnummer 2478 Ondersteuning in mijn projecten. Creditnummer 2477 Ondersteuning in mijn werk. Ovv C.L.E. Janssen. Lieve en warme groet, Colinda, Tubmanburg - Bomi county ♡

1. Ellie:
    4 maart 2019
    Bedankt voor je verslag Colinda, mooie kansen voor de kinderen daar. Fijn dat je niet alles alleen hoeft te doen. Ik hoop dat je weer veel voldoening uit je fantastische werk kunt halen. Pas goed op jezelf. Ik zal voor jullie bidden. Liefs uit Steenwijker land