Colinda 's missie 19

26 mei 2016 - Tubmanburg, Liberia

Lieve allemaal,

Weer een nieuw verhaal over mijn leven in Liberia.
Moses is het weekend in Tubmanburg, gezellig samenzijn, we hebben veel bij te praten en veel te lachen.
Maandag gaan we samen naar Monrovia, ik wil nogmaals informatie over motoren inwinnen en een uiteindelijke keuze maken. Maar
Morris zet ons af in Dixville, in plaats van Duala waar de motoren te koop zijn, miscommunicatie.
In Dixville hebben we dinsdag een SMA meeting.
S morgens verteld Moses me dat Nick onderweg is naar Monrovia, hij is halsoverkop vertrokken uit Sasstown, er blijkt een probleem te zijn. Dit nieuws houd me de hele dag bezig,  het blijkt dat Nick al zijn spullen heeft gepakt en dus misschien niet meer terug komt.
Als we in Dixville zijn komen Nick,  father Firmin en Eric en hebben we een gezamenlijke lunch.
Natuurlijk kan ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en vraag Nick naar de reden van zijn vertrek. Er blijkt een probleem te zijn, in Amerika, die hij ter plaatse wil oplossen, maar dat hij zeker van plan is om terug te keren.
Het is heerlijk om in ons regionale huis te zijn omringd door mijn familie hier, en super fijn om met Nick en Moses samen te zijn.
Wij hebben toch wel een speciale band met elkaar opgebouwd, en we hebben ontzettend veel lol samen.
We begrijpen elkaar erg goed en dat maakt het zo leuk daarnaast heeft Nick enorm veel humor, kan erg leuk vertellen, dus er word ontzettend veel gelachen.
Het leuke is dat ik nu bijna overal geweest ben en dus weet waar ze over praten.
De enige priesters die ik nog niet bezocht heb, zijn father Daniel en Desire, waarschijnlijk, binnenkort als ik weer naar Ganta ga, dat ik dan bij ze langs kan gaan.
De meeting is goed, het is fijn om allemaal weer bij elkaar te zijn en te horen waar een ieder mee bezig is.
Tijdens de meeting verteld father Gary dat hij afspraken heeft op donderdag en dinsdag,  de dagen dat ik eigenlijk de auto nodig heb.
Lastig, je kunt niets zonder eigen vervoer,  dus deze week, heb ik ineens geen werkzaamheden meer.
Wat ga ik doen met mijn vrije tijd? ??
In Tubmanburg blijven of naar de zee,  dit laatste klinkt goed dus ik bel Jackson Willy,  Deaf teacher in Ghana.
Hij woont in Buchanan,  Buchanan blijkt hele mooie stranden te hebben, dus dit weekend ga ik mijn vriend bezoeken en plak er direct een weekend strand aan vast.
Het hotel waar ik verblijf is vies en de stranden zijn niet zo mooi als verwacht.
Dus zaterdagochtend vroeg in de ochtend vertrek ik naar Monrovia en ga terug naar Thinker's village waar ik geniet van een heerlijk weekend.
Maandag reis ik terug naar Tubmanburg, voel me opgeladen en goed.
Father Gary verteld me dat hij dinsdag niet naar Monrovia gaat, dus heb ik de auto om naar GayaHills te gaan.
Gayahills, ook vandaag hebben er zich weer veel mensen verzameld in het buurthuis. De verwachtingen zijn hoog, de mensen willen echt iets opzetten wat hen kan helpen in het dagelijks leven.
De meeting met de oudsten en de chief is goed verlopen, we kunnen het buurthuis gebruiken als activiteiten centrum, super goed nieuws.
Nu een begroting maken voor wat we nodig hebben, en dan kan de opbouw van het centrum beginnen.
Het lijkt me geweldig om met deze community samen te werken.
Het is een heerlijke werkplek, ergens waar ik graag ben.
Twee dames zijn bevallen van gezonde dochters, en MommaLuv heeft het geld al overgemaakt zodat ik volgende week twee pakketten kan samenstellen. MommaLuv is zo'n geweldig leuk project om contact persoon voor te zijn, het geeft enorm veel energie.
Eigenlijk gaat alles voorspoedig en voel ik me erg thuis in Liberia.

Jullie kunnen me blijven volgen en ondersteunen met een mailtje, in gebed of met een donatie.
Bresillac Foundation

XXXXX
  2. Bouwe en Minke Rijpma:
    28 mei 2016
    Dag Colinda,
    Ik lees de reisverslagen elke keer, maar heb nog niet gereageerd.
    Ik wens je veel sterkte bij alles wat je dat aan goed werk doet vor de mensen. ..en blijf je volgen...