Musu Jah update

5 januari 2017 - Tubmanburg, Liberia

Lieve allemaal,

Hier een Update wat betreft Musu Jah.
In November schreef ik jullie het volgende;
Musu Jah, een tien jarig meisje dat lijdt aan epilepsie, heeft jullie hulp nodig.
Zij komt uit een klein dorpje in Grand cape Mount, waar weinig tot geen medische zorg aanwezig is.
Musu is afhankelijk van haar medicijnen en aangezien deze bijna niet afgegeven worden heeft zij geruime tijd niets ontvangen.
Hierdoor heeft zij regelmatig een epileptische aanval gehad, zo ook op 27 oktober 2016, waardoor Musu met haar hoofdje in het vuur is gevallen.
De ouders waren, op dat moment elders bezig. Er was niemand snel genoeg bij haar om haar uit het vuur te halen.
Musu is ernstig verbrand en heeft veel zorg nodig.
De medische kosten zijn erg hoog, onbetaalbaar voor de ouders.

Daarom wil ik jullie vragen om hen te ondersteunen en Musu de medische zorg te geven die ze nodig heeft.

Gelukkig is er veel support geweest vanuit Nederland en heeft Musu een goede medische behandeling gekregen, waardoor ze net voor de Kerst naar huis mocht.
De brandwonden zijn droog en lijken minder pijnlijk dus kon ze het Kerstfeest thuis vieren.
Ze had haar moeder al deze tijd niet meer gezien, dus het was fijn, om met deze dagen, thuis bij haar familie te kunnen zijn.

Maar, nu is er een team van artsen naar Tubmanburg gekomen, die mensen met brandwonden, plastische chirurgie aanbieden.
Dit lijkt te mooi om waar te zijn. Volgens mij precies op het juiste moment komen er mensen om dit jonge meisje te helpen.
Dus vandaag ben ik naar haar dorp gegaan om haar op te halen en mee terug te nemen naar Bomi county.
Hopelijk kan zij voor deze plastische chirurgie behandeling in aanmerking komen.
Het hele dorp liep uit om Musu succes te wensen en uit te zwaaien, een mooi, emotioneel moment.
Het is ook niet niks voor zo'n klein meisje, uit de bush, die naar de stad gaat om een best heftige operatie te ondergaan.

Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van wat er met Musu gebeurt.
Allemaal enorm bedankt voor jullie ondersteuning in welke vorm dan ook.

Wij hopen op jullie steun

Bresillac Foundation
NL 12 ABNA 0400614030 Creditnummer 2478
Ovv C.L.E Janssen (Musu Jah).

Warme groet, Colinda
Tubmanburg Liberia ♡

1. Joke:
    8 januari 2017
    hoi colinda
    heel fijn dat goed gaat met Musu
    het is altijd leuk om goede berichten te horen
    Meisje wat doe je toch goed werk
    ik ben trots op je maar dat wist je wel
    Je papa is ook erg trots op je hoor wij hebben het heel vaak over je
    Als je nog wat nodig heb voor musu dat stuur ik nog wat over
    heel veel liefs joke