Colinda 's missie 24

18 juli 2016 - Tubmanburg, Liberia

Lieve allemaal,

Weer een nieuw verhaal over mijn leven in Liberia.
Vorige week beschreef ik dat het werken in Massatine wat meer energie kost dan het werken in Gayahills.
Maar de dames, van de zeepmakerij, hebben me geroepen om naar de eigengemaakte zeep te komen kijken. Super trots op wat ze al gemaakt hebben en het plan om nog meer te maken maakt mij super blij.
Natuurlijk hoop ik dat de verkoop van de zeep hen kan helpen in de ondersteuning in het dagelijks leven. Zij zijn er in ieder geval van overtuigd dat de verkoop goed gaat in de omliggende dorpen, dus ik houd hoop. Ook zal ik zeep meenemen naar Tubmanburg om aan Morris (blinde man) te geven.
Enige tijd geleden heeft hij mij gevraagd voor support, hij wil zeep laten maken om te verkopen.
Zolang de zeep nog niet gemaakt is kan hij de zeep verkopen die in Massatine gemaakt is. Zo sla ik twee vliegen in één klap.
Laura Kpelle en haar dochter, Pauline Kamara, zijn naar Monrovia gebracht naar de schoonzus van Laura.
Er was wat verwarring in Massatine over het vertrek van Laura, dit moest eerst besproken worden met de dorpsoudsten.
Nu dit eenmaal goedgekeurd was kon Laura mee naar Monrovia.
Maandag heb ik haar, samen met haar schoonzusje naar de sisters of charity gebracht, hier zullen Laura en Pauline verblijven.
Dinsdag gaan zij naar het MSF -ziekenhuis, waar Pauline onderzocht zal worden en er gekeken wordt naar de conditie van haar hart en longen.
Spannend allemaal, vooral omdat Laura nog zo jong is en de zorg heeft voor haar zieke dochter.
Gelukkig is haar schoonzusje (ook een ontzettend jong meisje) heel erg zorgzaam en lief.
Nadat, ik Laura en Pauline heb achter gelaten bij de zusters, rij ik door naar Right to play.
Hier ontvang ik een doos vol shirts, fluitjes en voetballen.
Twee sets of voetbalshirts gaan naar de school in Massatine, en de enkele shirts die ik overhoudt verdeel ik onder de kinderen in Gayahills en Bomihills.
Ondertussen heb ik goed contact met Lawrence Peters, de algemeen directeur van Right to play in Liberia, hij vindt, wat ik doe geweldig, en wil mij graag blijven ondersteunen. Helemaal leuk al deze contacten en deze ondersteuning vanuit Liberia zelf.
Super goed gevoel, as we say;
Slow but sure all will be fine! !!
Dinsdag als ik in Gayahills aankom word ik verrast door alle activiteiten die er op dat moment plaats vinden.
In het dorpshuis, is het een drukte van belang.
De vrouwen van de verschillende departements waren druk bezig.
De zeepmakerij, de bakkerij, tie en dye en de creatieve groep, iedereen heeft de benodigdheden gekocht om de departement op te starten.
Geweldig! !!
Wat een enthousiasme wat een bedrijvigheid heerlijk om zo ontvangen te worden.
Super fijn gevoel dat het activiteiten centrum zo'n enorm succes is.
Oudere mensen die anders niets te doen hadden, verveeld de hele dag zitten te wachten, hebben nu een plek waar ze samen kunnen komen en iets kunnen doen.
Het enthousiasme is het meest hartverwarmend.
Wat een geweldig leuke werkplek is dit.
Het plan is om nu ook op vrijdag naar hen toe te gaan, gewoon omdat het mij enorm veel energie geeft en ik hen graag wil ondersteunen waar mogelijk.
Nu is het natuurlijk mogelijk omdat ik mijn eigen motor heb, dus kan ik gaan en staan waar ik wil.
Fijn om deze vrijheid te voelen en de energie die het mij geeft.

Zo blij om hier in Liberia te zijn.
En zo fijn om het enthousiasme van de bewoners van Gayahills te voelen.

Ook nieuwsgierig of de verkoop van alle gemaakte producten goed gaat lopen?

Jullie kunnen me blijven volgen en ondersteunen met een mailtje, in gebed of met een donatie.
Bresillac Foundation
NL 12 ABNA 0400614030 Creditnummer 2477
Ovv C.L.E. Janssen.

Lieve en warme groet,

Colinda, Tubmanburg Liberia ♡
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mandy:
    19 juli 2016
    Hey lieve Colinda,
    Met 'ons' plannetje voor december lees ik je reisverhalen ineens met heel andere ogen, haha. Ik heb zoooveel zin om bij je langs te komen en deze avonturen samen met jou te beleven! Ook al is het maar voor die paar dagen, het gaat heel bijzonder worden dat weet ik! Ik waardeer jou als MommaLuvs contactpersoon ENORM en ik ben blij dat ik je straks live in Liberia die dankbaarheid kan tonen. Veel liefs Mandy