Voorbereidingen

24 november 2015 - Deventer, Nederland

Lieve volgers van mijn missie,

Hier is dan een eerste impressie van waar ik op dit moment mee bezig ben, maar vooral waar ik emotioneel doorheen ga.
Jullie hebben aangegeven mij te willen volgen tijdens mijn uitzending naar Liberia.
Heel fijn dat er zoveel aandacht voor is. Dit geeft mij een ontzettend goed gevoel. Dus zal ik jullie niet teleurstellen en op de hoogte houden van mijn reilen en zeilen in Liberia.
Maar ik ben al begonnen met het schrijven op mijn blog zodat jullie meegenomen kunnen worden in het hele proces.
Momenteel ben ik bezig met de voorbereidingen voor vertrek, dit is toch een hele klus.
Eerst heb ik mijn woning leeg geruimd, opgeslagen wat ik graag wil bewaren en weggeven wat ik niet wil opslaan.
Ook heb ik spullen verkocht via Marktplaats, voor mij een hele nieuwe wereld.
Het ging allemaal erg snel, waardoor ik een maand eerder dan gepland, al bij mijn vader mijn intrek heb genomen.
Veel emotionele veranderingen, waar ik vooraf erg makkelijk over gedacht heb.
Dacht dat het leegruimen van mijn woning, net als de vorige keer, minder emotioneel zou zijn. Dat het "afscheid nemen " van mijn spullen en mijn huis mij zou verlichten, geen ballast meer.
Maar ik merkte dat ik mij in de afgelopen jaren in Nederland meer gesetteld heb dan ik gedacht had. Mijn leven heeft, in de bijna 7 jaar dat ik in Nederland heb gewoond, ontzettend mooie vormen aangenomen.
Mooie mensen ontmoet, mooi en interessant werk gehad en bestaande vriendschappen verdiept. Na het leegruimen van mijn woning en dus het opzeggen van mijn huur ben ik bij mijn vader gaan wonen.
Het weer bij mijn vader wonen was ook wennen.
Beide erg gesteld op onze privacy en "eigen" leven, ineens samenwonend en rekening houden met de ander. Goed, na een gewenningsperiode ben ik blij bij hem te kunnen zijn. Een voor mij bijzonder tijd om dicht bij hem te kunnen staan. Te genieten van zijn verhalen en even mee te lopen in zijn leven, daar weer onderdeel van te mogen zijn. Loslaten en voorbereiden op een "nieuw" leven, een leven in Liberia. Tijdens de voorbereiding heb ik gesprekken met L. Glas (SMA) zij is de coördinator voor de Leken-missionarissen van de SMA. Zij heeft zelf jaren in Liberia gewoond en gewerkt. Hierdoor kan zij mij veel informatie geven maar vooral enthousiast maken over het werken in Liberia. De voorbereiding is soms emotioneel en zwaar. Veel regelen, vaak bedenken wat ik straks allemaal ga missen. Het proces van afscheid nemen lijkt lastiger, dan de eerste keer dat ik ging, waarschijnlijk doordat ik nu ouder ben. De eerste Uitzending was meer een avontuur. Op missie naar Afrika en het diepe in gaan, de wereld in (Afrika) om te wonen en te werken. Spannend maar vooral erg leuk. Nu voelt het als een roeping. Iets wat ik moet doen. Een veel bewustere keuze die ik maak. Het is een bijzonder proces en ik ben blij dat jullie mij daarin ondersteunen en daar deel van uit willen maken. Natuurlijk zal ik jullie op de hoogte blijven houden van mijn leven als Leken-missionaris in Liberia. In december zal ik vertrekken dus nu nog afronden en afscheid nemen van Nederland, familie en vrienden. Tot gauw vanuit Liberia. Warme groet, Colinda Janssen Wilt u mij ondersteunen in mijn uitzending dan kan dat met een mailtje, in gebed of met een donatie Bresillac Foundation NL 12 ABNA 0400164030 Creditnummer: 2477 ovv C.L.E Janssen
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. George Buckle:
    Beste Colinda,
    Wat een treffend verhaal heb je neergezet. Ik zie veel overeenkomsten met mijn vertrek uit Nederland. Vooral wat betreft de roeping en de vergelijking die je maakte met je eerste uitzending. Dat is nou een verschil tussen Robin en ik in de beleving van het missiewerk. Ik wens jenveel goeds de komende periode.
  2. John Smit:
    Lieve Colinda,
    Volg je hart en geef liefde ,warmte en hulp aan die mensen waarvan jij vind dat deze jou hulp goed kunnen gebruiken. Ik ken jou, het is niet impulsief wat je doet, maar wel overwogen. Afscheid nemen doet altijd pijn maar je krijgt er veel voor terug. En je familie en vrienden zijn Trots op jou. Liefs John
  3. Inez:
    24 november 2015
    Hey meis, mooi geschreven en erg herkenbaar... Sterkte met de laatste emotionele loodjes en dan lekker aan de slag in Liberia
  4. Annette:
    24 november 2015
    Lieve schat Wat een mooi verhaal Wat maak je nu een emotionele tijd door Maar nog even doorbijten Nog een paar weken en dan op naar je droom Je tweede thuis met al die lieve mensen die op jou wachten Sterkte nog voor de aankomende weken
  5. Joke van tongeren:
    2 december 2015
    lieve colinda
    wat een mooi verhaal
    het is echt een roeping van jou
    je heb heel veel liefde en warmte
    ik blijf je volgen
    heel veel sterkte en kracht
  6. Ed:
    15 december 2015
    Hallo Colinda, nu voor de derde keer.
    Ik schijn een verkeerde pagina geprobeerd te hebben. Ik heb je nu gevonden.
    Ik hoop dat je mijn emails hebt ontvangen en dat het goede daarin gewenst uit mag komen. Weet je al wanneer het zover is?
    bye
    Ed
  7. Mieke Peterman:
    16 december 2015
    Dag colinda. Het lijkt mij heel leuk om je te volgen. Ik hoop mooie en fijne verhalen te kunnen lezen over alles wat je daar doet en meemaakt. Je moeder zou trots op je zijn dat weet ik zeker. Ik wens je alle goeds en een niet al te moeilijk afscheid. Gr Mieke
  8. Cobie:
    20 december 2015
    Een nieuw leven, een ander leven; een ferme keus. Ik wens jou alle goede dingen en het voordeel is dat je nu idd ouder bent. Weloverwogen, zorgvuldig gekozen al zal het niet altijd gemakkelijk zijn. It's a small world after all. Ik volg je graag met veel belangstelling. Een dikke smakkerd
  9. Maureen:
    21 december 2015
    Lieve Colinda,
    Wat fijn dat ik op deze manier je 'nieuwe' leven kan volgen.
    Afscheid nemen en vooral los laten doet pijn, maar er zullen vele mooie mensen en nieuwe ervaringen op je pad komen.
    Ik zou je graag komen bezoeken in Liberia, maar dat gaat niet ... maar in mijn hart ben ik altijd bij je.
    Heel veel sterkte met de laatste loodjes, laat je emoties lekker de vrije loop en ga vol vertrouwen je nieuwe leven tegemoet.
    Liefs en een dikke kus
    xxx
  10. Annette:
    28 december 2015
    Lieve schat Ik was nog even aan het terug lezen en nu is het echt Je bent echt weg Ik ga je missen mooi lief mens Wat ga jij mooie jaren tegemoet Jouw thuisland waar je altijd zo naar verlangt Ik wens je een hele goede reis Ga genieten Heel veel geluk en een hele dikke knuffel
  11. Lous:
    7 januari 2016
    Ha Colinda,
    We spraken elkaar in de trein, met Caro. Ik ben benieuwd hoe je eerste tijd in Liberia is geweest, of je je al thuis voelt. Als ik het bovenstaande lees herken ik het: de eerste keer is alles spannend en nieuw, daarna ben je je meer bewust van wat je aangaat. Je hebt het vast druk met het opstarten van je werk.
    Een opkikkertje: het giet hier ;-). Ik hou je blog in de gaten!
    hartelijke groet, Lous Wijnkoop, homeopaat