Colinda's Missie 54

11 april 2018 - Tubmanburg, Liberia

Lieve allemaal,

Hier weer een nieuw verhaal over mijn leven in Liberia.
Er gebeurt veel, veel mooie dingen staan er te wachten en ik geloof erin dat dit een succesvol jaar gaat worden voor mijn missionaire werk hier in Liberia.
We hebben goed nieuws voor Hope for Life ontvangen. De nieuwe vice president en de president zijn vrouw zijn beide geïnteresseerd in werken met mensen met een beperking.
Zij bezoeken nu regelmatig verschillende counties waar zij een inventarisatie maken van mensen met een beperking.
Zo zijn zij ook hier in Bomi county geweest en hebben ze allerlei beloftes gemaakt. Mensen die een lichamelijke beperking hebben kunnen zich registreren bij de group of 77.
Deze organisatie is vanuit de overheid opgezet en moet zich inzetten voor mensen met een beperking.
Booker en Zeinab zijn nu ook geregistreerd omdat ik het belangrijk vind dat zij mee kunnen delen met wat de overheid aanbied.
Natuurlijk wachten we tot ze werkelijk iets komen doen, maar in ieder geval is er oog voor mensen met een beperking.
Alle enthousiasme over werken met mensen met een beperking vanuit de overheid maakt mij ook erg enthousiast en geeft enorm veel energie.
Natuurlijk ben ik afwachtend en sceptisch maar goed dit houd ik voor mijzelf.
Sinds Jerome en Jerry in mijn leven zijn gekomen krijg ik ondersteuning van Dani Fayad, hij helpt mij met babyvoeding en melk, hier ben ik ontzettend mee geholpen.
Doordat ik maandelijks deze ondersteuning ontvang, kan ik veel kinderen, die lijden aan ondervoeding, helpen.
In Massatin heb ik nu 5 kinderen en in Tubmanburg twee. Daarnaast heb ik 5 baby's van nog geen jaar oud die ik ook ondersteun in wat zij nodig hebben om gezond te blijven. Elke keer zijn het verdrietige verhalen, moeders die overlijden na de bevalling of moeders die de zorg niet aankunnen en hun baby achterlaten bij iemand die zij vertrouwen om de zorg voor hun pasgeboren baby over te nemen. Voor ons onbegrijpelijk dat je je pasgeboren kindje achterlaat, maar hier gebeurt het zo vaak dat het "normaal" of zelfs begrijpelijk word.
Armoede en wanhoop hebben mensen hier in de greep wat hen drijft tot onvoorstelbare acties.
Moeders en pasgeboren baby's overlijden omdat er geen zorg is, of geen geld om voor de zorg te betalen. Het moeder kind sterfte is schrikbarend hoog in Liberia een punt waar de nieuwe regering zich ook over wil gaan buigen.
Gelukkig helpt Momnaluv mij veel als het gaat om noodhulp voor moeder en kind.
Het is ontzettend fijn om één van de contact personen van MommaLuv te zijn, dit helpt mij enorm in mijn dagelijkse werk.
Er worden door het ziekenhuis en de kliniek veel vrouwen doorverwezen naar mij. En het is super fijn dat ik veel van deze moeders werkelijk kan helpen met behulp van de ondersteuning van MommaLuv.
Door het bezoek van Marije, ben ik nu weer meer betrokken geraakt bij de mensen met een verslaving.
Één van de jonge mannen, die woont op de begraafplaats rond VOA-1 junction, is kunstenaar, hij wil samen met mij een boekje voor drug-preventie maken.
Deze kunnen we dan, in samenwerking met de DEA Officer Frank, gebruiken als voorlichtings materiaal in scholen.
Peal Jenkins krijgt van mij al het materiaal aangeboden welke hij nodig heeft om het boekje te maken. Als de illustraties klaar zijn zullen we het gaan bewerken met tekst en daarna printen.
Een geweldig leuk projectje om mee bezig te zijn.
Hierdoor heb ik ook weer contact gezocht met het LUADA project. Zij zitten in één van de wijken in Monrovia genaamd Logan town.
Zij werken in tien shantytowns in de Monrovia. We proberen mensen, met een verslaving, in kaart te brengen.
We praten dan over meer dan 2.000 verslaafden in het gebied waar LUADA werkzaam is.
Zij werken vanaf Logan town tot Brewersville VOA-1 junction. Dit is een ontzettend groot gebied waar veel mensen leven in barre omstandigheden.
Toch heb ik het volste vertrouwen dat wij iets kunnen opzetten voor mensen met een verslaving, een rehabilitatie centrum en een kliniek waar zij behandeld kunnen worden.
One day one day and God will provide.

Jullie kunnen mij blijven volgen en ondersteunen met een mailtje, in gebed of met een donatie:
Bresillac Foundation
NL 12 ABNA 0400614030

Creditnummer 2478 Ondersteuning in mijn projecten.
Creditnummer 2477 Ondersteuning in mijn werk.
Ovv C.L.E. Janssen.

Lieve en warme groet,

Colinda, Tubmanburg-Liberia ♡

1. Robin Rijpma:
    12 april 2018
    Weer een indrukwekkend verhaal Colinda. Je doet geweldig werk, waar ik veel waardering voor heb en nog velen met mij.
  2. Mandy Ladan:
    12 april 2018
    Voor mij is het zo ontzettend fijn dat jij één van MommaLuvs contactpersonen bent! En wow, wat gaan wij met elkaar NOG MEER verschil maken in Liberia. Maar daarover nog geen tipje van de sluier natuurlijk ;). Heel veel liefs vanuit Den Haag - Mandy
  3. Jeroen:
    13 april 2018
    Hou nog even vol, Collie. We zien elkaar in augustus.
  4. Martin:
    13 april 2018
    Mooi verhaal met veel nieuwe ontwikkelingen blij wel bij je zelf en weet dat de kracht in je zelf zit ik hou van jou